Sidor

fredag, mars 21

Girls got soul och en inspelning

Extremt lång men bra torsdag igår. 
Meningslöst att dra dagen i detalj men själva poängen, eller kanske rent ut sagt refrängen, var den omtalade soulpuben på kvällen. En riktigt festlig tillställning måste jag säga att det blev. Grymma sångarkompisar, många fina medmusiker, god stämning, kul att "klä ut sig" osv. 
När jag fixade håret och sminkade mig insåg jag att jag gjorde precis så som jag alltid drömde om att få fixa mig när jag var kanske fem år gammal, dvs som en barbie. FINALLY, kände jag då. Inte ofta som jag kombinerar turkos ögonskugga och glittereyliner med knallrosa läppar. Oftast brukar det få räcka med antingen eller.

Planen var att sjunga låtarna, inte prata för mycket, dricka en öl och sedan gå hem klockan 22.
PGA DÅLIGT INFLYTANDE nämner inga namn blev det i slutändan att jag drack tre öl och hängde med till Londoner efter att puben på skolan stängde vid 23, med bland annat vårt gamla dream team från torsdagsefterfesten för två veckor sen. Lyckades dock glädjande nog motstå frestelsen att ha efterfest igen, trots att stämningen var jämn och hög. Somnade vid 1 kanske.

Nedan: blandade bilder av varierande karaktär.








Ah, ljuva tider att vakna av klockan vid 7 idag. Och härligt underbart när man inser varför planen för gårdagen var att dricka max en öl och gå hem i tid.
Trots ett ganska stort mått av trötthet och röstnoja lyckades jag och Josef mata in inte mindre än tio låtar under dagens inspelningssession, trots att vi tog det hur lugnt som helst. Det var verkligen kul, men nu har jag lite ont i fingrarna. 




Tröttman. Men najs att ha överlevt den här veckan ändå. I helgen ska jag skriva stråkarr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar