Sidor

tisdag, mars 11

Drömmen om arbetsdagen

I en parallell verklighet önskar jag att alla dagar kunde vara som gårdagen. 
Jag hann liksom göra allt det som jag önskar att jag ska hinna med varje dag.
Sen att jag inte träffade en enda människa på ungefär hela dagen… ja okej man blir ju lite konstig.
Men det är därför jag önskar att det vore i en parallell verklighet! Att det liksom fanns extra tid då man kunde göra allt, jobba på sina grejer, utan att själva "tiden" gick.
Nåväl, önsketänkande.
Några highlights var i alla fall att jag övade en massa harpa, och att jag följde Charlie Malmbergs princip av att skriva ut det partitur man jobbar på med tomma takter där musik ännu inte har skrivits och gick runt i rummet med pennan och låg på golvet och skissade idéer. Det var faktiskt en väldigt bra metod måste jag säga. Och jag hade mina referenspartitur nära till hands och kunde slå mig ner och titta på det jag sökte efter när jag fick någon vision om hur ett parti i det jag skriver skulle kunna låta "ungefär som den där grejen i det där stycket" och då tittar man närmre på vad det instrumenteringsmässigt kan vara som gör att det låter så.
En bra dag ur produktionsperspektiv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar