Sidor

lördag, februari 15

Sviat, sviat, sviat

Visst får man väl gå och lägga sig halv 10 på en lördag?
Framgångsrik dag, men lång.
Det är alltid roligt att spela med Josef. Och jag tror att det blev rätt bra faktiskt, det som vi spelade in idag! Det var fint att spela in med min egen harpi första gången lite mer seriöst.
Sen hann jag till Mikaeli-konserten också vilket var positivt. Den gick också bra, trots utmattningen efter 15 satser.


Och igår hade det gått ett år. Ändå rätt mycket grejer som jag har fattat på den tiden. Repertoar som har vidgats osv. Ganska ospeciell dag som sådan, men det kändes ändå som någon sorts markör.

Har tjötat om det rätt mycket på senaste tiden, men alltså mina sånglärare: <3. 
Efter 2,5 år med Irene inser jag liksom lite i efterhand vad hon har fått mig att fatta för grejer. Hon är så sjukt noggrann och det är det man behöver någon som är ibland. Nån som tvingar en att se till de där små parametrarna som i slutändan gör hela skillnaden. Plus att hon alltid tvingar mig att anstränga mig extremt mycket, och pressar mig att bli bättre. Det är också bra. Så plötsligt en dag kommer man på då, efter att ha tragglat något så länge och stundtals ha tyckt att det verkar vara helt onödigt och tråkigt och dåligt, att man fattat grejen och inte behöver tänka på det längre för nu gör man så automatiskt. Bra grej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar