Sidor

lördag, februari 1

Klädlyckan

Igår förmiddag gjorde jag något alldeles underbart bara för min egen skull – jag gick till H&M på Drottninggatan. Måste vara världens mest H&M-täta område, precis runt drottninggatan vid Åhléns. En av de butikerna går jag i alla fall alltid förbi på vägen till och från yogan och jag ser alltid en massa fina saker i skyltfönstret, finare än vad jag sett på något annat H&M, men går aldrig in för jag tycker aldrig att jag har tid till det, eller att det är nödvändigt egentligen.
Så, igår då åkte jag dit, och jag provade hur många plagg som helst, hittade dessutom ett gäng jättefina saker, och det var bara en ganska fantastisk upplevelse i sin enkelhet.

På kvällen var jag hemma och övade. Inte så spexigt. Typiskt ett sånt tillfälle dock då man bara måste göra det som man faktiskt måste göra. När jag var klar och var trött började jag dock såklart titta på Felicity, och på massa musikklipp på youtube, och tiden liksom flöt iväg och plötsligt var klockan halv 2 och jag kände bara att DUMMA FLICKA varför går du inte och lägger dig nu när du ändå bara är hemma själv?? Så jag var lite trött när klockan ringde för yoga imorse. Hysteriskt jobbigt idag, för övrigt, men hur bra som helst. Efteråt, då jag går hemåt med hasselnötslatten, tänker jag ändå alltid att känslan är så sjukt värd ansträngningen att ställa klockan på lördagar.

Nu ska jag sluta dricka kaffe, och fortsätta öva.
Sen ska jag städa, och handla mat. Scanna in en psalm-not och förstora, skriva en faktura om jag hinner.
Ikväll ska jag inte sitta hemma själv i alla fall. Någon måtta får det vara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar