Sidor

måndag, februari 10

Ja, evig vist

Vad konstig dagen blir när man har skrivit in att ett möte ska vara dagen efter då det faktiskt är, då man får panik-ställa in en individuell lektion och en "hjälpa en vän"-session. Jag brukar inte goofa på sånt men det hände visst. Fattar bara inte riktigt hur.
Nåväl, det löste sig i alla fall men det blir ingen Lars-lektion förrän nästa vecka. På sätt och vis lite bra eftersom jag då kunde lämna mina partitur i hans fack idag istället heheh.

Hur blev den här arbetsdagen så lång? Jag vet inte. Jag övar harpa extremt systematiskt på mina egna pentalicks och det går bättre och bättre. Förhoppningsvis kan jag spela in dem i helgen. Mina generella chops är ändå overall bättre än typ någonsin.

Idag tänkte jag på att det är lustigt hur man plötsligt har blivit en person som gör en massa saker som kändes så skrämmande och längtansvärt avlägsna när vi gick på södra, typ vilka man hänger med och vilken roll man har i olika sammanhang.

I mina lite småhemliga stunder tänker jag att jag kanske skulle vilja jobba som teorilärare på ackis om ett gäng år. Ha typ arrangering, harmonilära och gehör. Det vore kul i en tid då man kanske vill kombinera det med att spela. Men vad vet jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar