Sidor

onsdag, februari 19

Den pinsamma sanningen om den här dagen...

… nej usch jag skäms över att erkänna det men jag har helt seriöst spelat frekkin SIMS i 12 timmar. Utan avbrott. Heeelt absurt.

Det är svårt att säga hur det är med tillståndet. Hostade en massa inatt. Känner mig kanske lite piggare men fattar inte varför jag inte slutar ha ont i halsen.

Kommer jag kunna gå till skolan imorgon?
Kommer jag att genomföra konserten den 4:e?
Kommer jag hinna träffa Josef nånting innan han åker till Shanghai?
Kommer jag svara på alla mail som borde svaras på imorgon?
Alla dessa frågor.

Jag inser vidden av personlighetsutveckling de senaste åren när jag klarar av att acceptera att jag är sjuk i mer än en dag.

Men helt seriöst, det är ju liksom inte så soft att vara sjuk eftersom man inte vet när det blir bättre? Så himla lurigt! Det går inte att planera.

På sätt och vis känns en dag då man har spelat spel på sin dator från att man vaknar till att man går och lägger sig lite som en förlorad dag i ens mänskliga historia. Eller? Det bringar ju ändå underhållning. Men man känner sig lite konstig. Å andra sidan – vad ska man annars göra när man är sjuk annat än att vältra sig i guilty pleasures?

Kommer jag att vara frisk imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar