Sidor

söndag, januari 19

Så sjukt bra kompisar

Mycket liv och lite blogg.
Himla mycket fint folk jag har omkring mig!

KMS-middag följt av efterlängtat möte med Hallby i fredags. Yoga och brunch igår på dagen och klockan 15 började jag laga mat inför min BAPBAA middagsbjudning igår kväll!! 
Det var en tack-middag från min sida för Viktor, Astrid och Erik för att de har spelat in sång till mig på bl.a. Allt vi är och sjungit på mina konserter och så lite generellt bara för att de är så bra osv osv. Jag har aldrig lagat så seriös middag – det bjöds på fördrinksbubbel och snacks (en av mina bättre idéer att servera chips på våningskakfat), toast med svampstuvning till förrätt, saffrans-mascarpone-räk-pasta till huvudrätt, pannacotta med hallon och blåbär till efterrätt och så geisha och avec till kaffet. Som underhållning sjöng vi igenom ungefär hela körstandardrepertoaren och lyssnade på en inspelning från vår egen konsert i Västerås i somras. För att göra en lång historia kort var det i alla fall underbart att ha dem här, och jag hoppas att mina grannar gillar stämsång. Hur kan någon bli upprörd över stämsång, även om klockan är 2 på natten liksom?? Så tänkte vi i alla fall.

Här försökte jag ta en panorama-bild med min telefon och det gick väl ganska bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar