Sidor

torsdag, januari 2

Och med det tackar vi 2013

Jaha, så har ännu ett år gått! 
Det känns som att jag har haft roligt mest hela tiden. Ett par gånger har jag dock haft för mycket att göra, så det kan man ju försöka ta med sig som lärdom till framtiden (ännu en gång..). 

Ett gäng highlights:

° Genomförde New Sound Made i rollen som festivalgeneral
° Slutförde projektet Neptunus vilket var extremt roligt och lärorikt och samtidigt jättejobbigt på många plan, men just därför utvecklande. Har fått lite mer tilltro till min förmåga att hålla ihop saker.
° Skrev och framförde Till Vattnet för sång o fagott med Johan – för mig årets mest avgörande komposition.
° Blev en yogis
° Sjöng mer kör än på många många år vilket har varit väldigt kul
° Fick Ted Gärdestad-stipendiet
° Köpte harpa <3
° Hade så många roliga konserter
° Åt många fina bruncher
° Hade det fantastiskt roligt med mina fina kompisar!
° Träffade flera personer som blivit viktiga och fått ett gäng nya vänner som jag tycker mycket om
° Var ute på ett flertal äventyr, där det mest omfattande var den fantastiska resan till Kina

Ett av nyårslöftena 2014 är att sluta äta kött. Man kan kanske kalla det relativ vegetarian eller nåt. Jag ska sluta köpa, laga och äta kött i så stor mån som möjligt. Kommer fortsätta att äta fisk, och ser vegetarianismen som relativ i och med att det i vissa undantagsfall kan vara okej att äta kött om man t.ex. blir bjuden på middag och inget vegetariskt alternativ finnes.
Av vilket skäl? Ja, alltså, det finns ju inga vettiga skäl för att äta kött egentligen. 
Det är för miljön, för hälsan, för djuren.
Jag har även registrerat mig som månadsgivare till Röda Korset och det känns också som ett generellt uppsving för 2014.

Och nedan: blandade bilder

Spela med harpi <3

Astrid, Viktor, jag och Erik påväg från fin konsert

Årets födelsedagsfika, forever 21

Hej hej

Den här boken har följt med mig under året


Det ärofyllda uppdraget som fanbärare för KMH

Här skulle det havas födelsedagsfest

Träffade Josef Johansson på stipendieutdelning

Astrids födelsedagspicknick

Sommaren och livet på Berns

Victor och Johan dricker cocktails

Neptunus

Springa i skogen

Andreas

Bra utsikt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar