Sidor

tisdag, januari 7

Falafel

Herro kompisar

Så, paltkoman efter att i eufori ha okynnesätit falafel med KICKASS FRIKKIN freestyle myntasås aah jag kände mig som ett geni av matlagning. Har faktiskt blivit mer intresserad av matlagning på senaste tiden. Husmorssidan som får leva ut. Styrks nu även av att jag ska försöka utvidga den köksliga receptsamlingen i mitt nya veg-liv. Idag upptäckte jag sesamoljan och kände att DET HÄR var ju något som jag har gått miste om. Och så köpte jag små roliga piri-piri-chilis som jag ska börja använda i allt enligt Torbjörns principer. Och hur najs är det inte att äta lite mer seriös sallad? Oh the joy. Önskar att jag kunde äta fler falaflar men nu går det faktiskt inte mer. Måste även passa på att prisa min matberedare. Den är fantastisk.
MEN jag måste diska, och paltkoman gör att jag inte orkar resa mig ur soffan buhu buhu.
Jag köpte te på Sibyllans idag! Undrar hur många liter Earl Grey jag dricker i veckan… 

Imorgon ska jag ställa en väckarklocka, vilket inte alls känns trevligt men ändå högst rimligt. Måste vända tillbaka dygnet.

På lördag ska jag och Josef bokföra och dricka öl. Det ser jag fram emot. Han kan nämligen många fler konstiga skatteverksrelaterade ord än vad jag kan.

Idag slog det mig att jag inte har varit i skolan sen den 29e november. Det är en lite konstig känsla ändå. Men på torsdag ska jag jobba på Hornkonsert i Stora Salen så då kan jag se om skolan står kvar eller ej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar