Sidor

söndag, januari 26

En söndag

Det är svårt att veta vad man vill, det är en sak som är säker.
Kan inte någon bara säga vad man ska göra?

Bra dag ändå – frukostdejt med Astrid, yoga, pancakes till lunch, skriva text, eftermiddags-te med Anna, middag hos mamma i Tyresö.

Rekade mina röstmemon på 875:an och konstaterade att jag har 6 st aktiva works in progress, plus 8 aktiva skisser. Totalt 14 påbörjade verk av olika sorter som jag alltså parallellt försöker skriva.
Inte undra på att det är svårt att veta var man ska börja ibland. Och heller inte så konstigt att det ibland kan kännas som att man aldrig färdigställer något.
Började i alla fall på en ny låt igår som av ett infall, och jag tror att den kommer bli färdigstrukturerad med text och allt sånt imorgon. Bra flöde.

Måste komma ihåg att ringa Lars om mina resterande kompositionslektioner. Och Lisa också för den delen, om harplektionerna.
Jag önskar att jag inte behövde ställa klockan imorgon bitti.
Och jag hoppas att Gun-Britt kan säga vad jag gör för fel när jag sjunger i min vanliga bröströst!! Något dumt är det jag gör men jag vet inte riktigt vad. Blir så sjukt mycket tröttare av att sjunga länge i det läget jämfört med när jag kommer upp över skarven. Sånglektion imorgon, må G-B leverera visdom om vad som händer i Annas röst än en gång.

Såhär genuint, distanserat lycklig såg Anna ut idag när hon plötsligt lyckades skapa toner med hjälp av sin strumpa och en hemlig spik under bordet.


2 kommentarer: