Sidor

fredag, december 13

Kina del 4

Alltså, så mycket kinesisk freestyle just nu!!
Men det är ändå väldigt underhållande. Man blir aldrig uttråkad eftersom man sällan får veta vad det är man ska göra förrän sjukt nära inpå. Den Hemliga Äventyraren inom mig fröjdas. I Fuzhou har vi haft konsert i en stor konsertsal på ett universitetsområde – utan monitor och med högtalaren uppe i taket framför scenen. Men det gick ändå bra och jag kände mig ganska hardcore. Det var inte så starkt ljud på scenen, som dessutom var luftig, så jag hörde mig själv rätt bra ändå. Men det är ju lättare om de andra hör vad man håller på med lite bättre också, hehe.

Igår kväll hade vi en utomhuskonsert i en typisk kinesisk park och det var faktiskt väldigt fett även om det, som förväntat, var totalt kaos på soundcheck. Det där med kineser och teknik går inte så bra ihop som man skulle kunna tro, i alla fall inte när det gäller ljud. Men det blev nog bra till sist även om det är ont om monitor även där, och det är sjukt satsigt ljus och en massa folk i publiken så det känns ändå väldigt kul. Samma upplägg ikväll, och det blir faktiskt vår sista konsert.

Vi skulle ha haft två till i Nanjing i nästa vecka, men den personen som var ansvarig för sponsringen av dem har blivit kickad för att hans chef blivit satt i finkan för förskingring (kompicerad kinesisk politik osv, lol), så de blev inställda. Lite tråkigt men det är sånt som händer. Det gör i alla fall att vi åker till Nanjing på söndag och har en dags sightseeing innan vi åker hem på tisdag istället, tre dagar tidigare än beräknat. Vilket i och för sig blir ganska skönt också. På lördag ska vi spela in en promo-musikvideo vilket ska bli extremt spännande på ett Monty Python-plan.

Och ikväll efter konserten ska vi svenskar gå luciatåg för våra kineser. Vi har övat Sankta Lucia, Staffan Stalledräng och ett arr som Torbjörn gjort på Stilla Natt och jag önskar att vi kommer kunna hålla oss för skratt för det kommer bli heeeeelt absurt. Hotellets morgonrockar, rött band och röda stearinljus som vi köpt, hotelltofflor, bara ben och sen handduksturban istället för staffans-strut. Vi har det väldigt roligt åtminstone.
Nu ska jag ta tag i håret igen.

Måste bara poängtera igen hur enormt glad jag är att jag bestämde mig för att åka med.
Tack kompisar som var med under ventileringen.
Puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar