Sidor

fredag, december 6

Kina del 2

Hej kompisar
Jag har det fortsatt mycket bra. Det är typ 18-20 grader, sol och tropisk fuktighet. Två konserter har gått fint, två kvar här på Gulangyu. Det har varit intensiva dagar med rep och sedan konserter, men idag ska vi inte repa något så då har vi varit lediga hela dagen. Då var vi inne i shoppingdelen av Xiamen och tittade på saker. Sådant vimmel som kineserna, och de andra delarna av asien som jag varit i också, har som sin vardag har vi inte någonstans i Sverige. Det är häftigt.

Vi har blivit vänner nu med våra spelkompis-kineser och de är sjukt gulliga trots att kommunikationen är begränsad. Nu har vi alla dock skaffat en app som de använder lite på samma sätt som man förut använde msn här, och så har vi en gemensam chattgrupp där vi skickar poänglösa meddelanden och rörliga bilder. Fascinerande hur dagens teknik kan underlätta bondandet med folk man inte riktigt kan prata med.. :)

Deras konsertklänningar är heeeeelt sjuka, och fina, men mest hysteriska. Jag har med mig mina finaste klänningar och har ändå "behövt" köpa massa bling-grejer för att hotta upp dem med för att ha en chans att matcha kinesernas nivå av "hel långklänning med total strass-chock i skarpa färger".

Det är absurt med mängden autografer man får skriva, och kort som ska tas med människor, och alla som kommer och säger "ooooh you're so beautifuuul" när man är ute på stan och inte minst efter konserter haha. Bara för att jag är mest exotisk av oss med håret.
Om typ en kvart ska jag börja pyssla med ovan nämnda hår inför kvällens konsert, och sjunga upp lite och sånt. Ni vet, fixa.

Hej hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar