Sidor

måndag, december 23

Eruptiv rastlöshet

Ni vet den där känslan av rastlöshet som man kan få när man har slappnat av så till den grad att man bara måste göra någonting? Jag har inte känt den sen i slutet på sommaren och så kände jag den idag igen. Det är en bra känsla, trots att rastlöshet i sig inte är helt trevligt i sig, och den fick mig att rent konkret ta första steget på mitt läsårets projektarbete – mata in hela sång- o harpan på Box of secrets i Sibelius. Det kändes ganska lustigt. Har liksom spelat låten, som ändå är 10 minuter lång, på mer eller mindre samma sätt i två och ett halvt år utan att ha en enda not. Ganska tråkigt var det också, men det var skönt att komma igång. Jag ska skriva arr för symfoniorkester till. Och så ska jag ha Torbjörn som handledare och det ska bli jätteroligt. Rastlösheten gjorde att jag blev inspirerad att göra något vettigt, och skriva något vettigt, så att jag sen ska kunna visa något vettigt för Torbjörn så att han kan ge mig en massa vettig och högst rimlig feedback och allt kommer vara så himla VETTIGT.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar