Sidor

söndag, november 3

We sailed away on a winter's day

Ah, söndagsfrukost för en.


Igår hade vi en himla fin konsert vilket var upplyftande. Det är fascinerande att musik som man tyckte var extremt skum och snårig vid första repet nu känns så väldigt naturlig. Allt föll liksom på plats i veckan tycker jag, framförallt Cantata Misericordium. Jag har dock ofta extremt lätt för att komma ihåg Britten så nu kan jag i stort sett hela verket utantill. Det kommer garanterat att förfölja mig…
Igår kväll tror jag att jag skrev klart texten, och därmed strukturen över formen, på en av mina nya harplåtar och det var extremt skönt. 

Natten till lördag kunde jag inte somna. Låg i sängen med av oförklarlig anledning bultande hjärta och tänkte på musiken och tidsprioriteringar och ska jag göra det här projektet eller lägga tiden på den här grejen istället och för vems skull gör jag det där och den där grejen som jag länge har velat göra – ska jag göra den eller är det bara för mitt dåtids-jags skull som jag i så fall gör det? Ja. Det blir abstrakt.

Ja, idag är det söndag. Jag ska ta en lång promenad, och måste skriva lite grejer inför lektion imorgon. Ska också ha ett möte med den andra Ted Gärdestad-stipendiaten Josef Johansson. Det blir spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar