Sidor

måndag, november 11

The frisses in the flood

Ibland tolkar jag saker fel, kommer jag på i efterhand. Det är då som jag finner mig själv i situationer då jag håller på med något som jag tror att jag måste göra för att någon sagt åt mig att jag borde göra det, men när jag återkallar vad som egentligen sades behövde jag egentligen inte alls göra det som jag nu är i full flärd, ofta lite stressad, med att göra och att det hela resulterar i att det framstår som något sorts ambitiöst eget initiativ från min sida. Det har hänt helt sjukt många gånger när jag tänker tillbaka på det. Typ som att min hjärna automatiskt tror att personen som ber mig göra något litet har mycket, mycket större förväntningar på resultatet. Lite post duktig-flicka-syndrom på nåt sätt. Alltså, det slutar ju ofta bra men är lite ironiskt när jag ibland stressar upp mig över saker som jag tror att jag måste göra.

Har varit så himla bra och effektiv idag att jag skulle vilja ge mig själv en guldstjärna. Trots antalet grejer som händer vet jag att jag kommer klara av det. Den hetsiga våren gjorde att jag fått så mycket större tilltro till min egen kapacitet, men på ett realistiskt plan på så sätt att jag även förstår att man, när man har så mycket att göra, måste prioritera att sova, äta ordentligt, röra på sig. Inte så festligt, men man kan klara mer än vad man tror då.

Håller på att skriva ett arr för vår Kina-grupp med additional okänt antal traditionella kinesiska instrument. Ändå väldigt kul. Känner mig som mästaren av polyfoni.

Hah usch vilket självgott inlägg.
Bear with me. Det har varit en lång dag och fler sådana kommer det att bli.
En himla tur ändå att allt man gör är roligt.

Förresten; jag VÄDJAR till alla som läser detta att om någon känner sig DET MINSTA på väg att bli sjuk – snälla, rara, söta KRAMA MIG INTE och ANDAS INTE PÅ MIG och HÅLL ER snälla snälla på lite AVSTÅND. Och förvarna helst innan jag hinner krama er.
Har börjat hetsäta olika sorters citrusar och kiwis och dricka proviva och funderar på att köpa mer Kan Jang och hivar i mig ingefäraavkok. I förebyggande syfte typ. Fortfarande röd i halsen efter hundra miljarder veckor men det sitter inte på stämbanden.


Min Anna och lördags-afternoon tea:t <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar