Sidor

tisdag, november 19

Tasha min vän

Idag har jag och elefanten Tasha gjort ett showcasegig med Mathias o Per i Uppsala. Vickade för mamma – allas stora ironiska dröm. Det gick i alla fall bra och var kul och trevligt, barnen var glada och ALLA var glada.

Har låtit mig själv ligga på soffan en stund för att orka öva harpa nu, och sen ha rep med Mikaeli ikväll. Har printat ut text och sånt till giget imorgon förmiddag och det känns under kontroll. Har typ bestämt vilka låtar jag ska spela imorgon kväll, och dessutom gjort en ganska intelligent planering måste jag säga och gett mig själv tre timmars paus mellan gigen imorgon då jag faktiskt kan sova middag istället för att hets-skriva-arr eller nåt sånt. Det finns inbokad tid för det på torsdag istället. Genius mastermind planner, tack tack.

Alltså, det enda som grämer mig lite är att det är pub i skolan vaaarje dag den här veckan och jag kan verkligen inte vara där. Trots att jag så hemskt gärna skulle vilja, eftersom det hade varit så roligt om man hade kunnat vara flexibel och ta dagarna som de kommer och hänga med folk och jamma och kolla fotbollen och skjuta på dagen om det skulle behövas.

Men, inte riktigt va. Å andra sidan, som jag har tjötat om tidigare också – det är väl kontrasten som är grejen. Har haft det flexibelt rätt länge. Det är underbart när man har det så också men ibland måste man anstränga sig lite också, och arbeta istället för att dricka öl. Hur trist det än må låta.

Till saken hör dock – att sjunga kan ju ändå vara det allra bästa som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar