Sidor

tisdag, november 5

Out on the waves, oh so slowly we bobbed

Äter den sista matlådan i frysen innehållandes en inte helt framgångsrik blomkålssoppa som jag lagade för ganska länge sen och bara har undvikit att behöva äta. Känns bra, som att jag offrar mig och nu är fri från soppan.

Igår spelade jag på skolans Lyon&Healy-harpa – den som jag spelade på typ hela förra läsåret. Jag hade faktiskt nästan glömt hur den känns att spela, och det är en fantastisk känsla att idag spela på min(<3) harpa igen. Åh vad fin den är!! Blev liksom påmind igen, jämförelsevis. Det är verkligen som att ha en kompis, och vissa dagar är naturligt bättre än andra.
L&H-harpan svarar mig inte alls på samma sätt!! Och är alldeles bumlig och ojämn i basarna.. och avståndet mellan strängarna känns konsigt.. och den talar inte till mig längre.
Åh, fina fina harpi må vi alltid ha varandra.

Här är Astrids bild på en najs blus som jag hittade när vi var och tittade på auktionsverket för några veckor sen! Borde ha köpt den..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar