Sidor

måndag, november 18

Mer och mer förvirrad

Hej
eller hejhejhej som jag idag blev påmind var ett lösenord till en grej jag skapade en gång i tiden, och vilket tydligen lever kvar än idag. Det gjorde mig på något sätt lite glad ändå.

Mängden att göra gör att jag börjar bli förvirrad. Säger konstiga meningar. Som att hjärnan inte riktigt lyckas processa hur en mening byggs. Lägger även saker på ställen utan att vara medveten om det. Gjorde en helt sjuk uträkning på hur mycket portot för att skicka 25 skivor skulle bli, då jag tänkte att jag skulle skicka skivorna i grupper om 3+3+4 och att det därför skulle kosta 210:-. Glömde bort att 3+3+4 inte är 25 som jag tänkte utan 10. ÄSCH DET KAN VÄL HÄNDA VEM SOM HEELSTEH!
Har börjat skriva upp allt jag tänker att jag ska komma ihåg i samma sekund som jag kommer på dem, eftersom jag vet att jag annars kommer glömma. Inte tillräckligt mycket ledigdt RAM-minne i hjärnan.

Det är konstigt när man plötsligt, sådär från ingenstans, kommer på hur saker, som man tidigare funderat aktivt på och verkligen inte förstått sig på, fungerar. Till exempel som när jag insåg hur tepåsarna jag fick någon gång, som man kan fylla själv med löste, egentligen var tänkta att användas. Eller som när jag verkligen inte fattade hur jag skulle använda riv-funktionen i min matberedare (favoritredskapet i köket för övrigt!!), förrän det plötsligt slog mig, som en blixt, när jag låg i sängen och skulle sova senare på kvällen. Det är en så konstig känsla när man inser det – väldigt najs såklart! Men man inser hur extremt oförmögen man var att ens förstå att man tittade på boxen från helt fel håll.

Ibland ifrågasätter jag folks musiksmak.

MEN, ibland blir man så himla upplyft när man faktiskt tittar/lyssnar på något som någon länkat på facebook och man inte vill stänga av! Det är då man märker att man faktiskt tycker att det är bra på riktigt.

Hade kompositionslektion idag igen och det var väldigt bra trots att jag inte hunnit skriva något.
Det fick mig att reflektera över vad jag egentligen gillar, vad jag är bra på, vad jag är intresserad av, från vilket håll man kommer från och hur det kommer sen att man ofta möts på något sätt ändå, från vilket håll jag kommer ifrån och vad det finns för för- och nackdelar med det, förhållningssätt till tonalitet och hur jag egentligen känner inför den. Saker man tror att man vill för att man tror att andra vill att man ska vilja det kontra vad man egentligen tror att man vill, osv.

Först tänkte jag skriva att jag äter fruktsallad till middag, vilket jag gör, men sen kom jag på att mamma kommer att läsa det här och sen kommer hon att RINGA mig och säga att jag måste äta ordentlig mat så då tänkte jag att jag nog inte skulle skriva det, sen kom jag på att jag är vuxen och får äta fruktsallad till middag om jag vill och INGEN KAN STOPPA MIG. Moahaha. Frigörelsen, osv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar