Sidor

onsdag, november 6

Made me think of spiders I've washed down the drain

Oj vilken ULTRATRÅKIG arbetsdag det här har varit. Helt sjukt.
När man hade tänkt ha hela daaagen åt att typ öva eller skriva, och så slutar det med att man åker till Täby för att hets-förnya passet och resten av dagen betar man av en oändligt lång och tråkig att göra-lista. Alltså, på sätt och vis har jag varit väldigt bra och DUKTIG som gjort en massa tråkiga saker som ändå hade behövts göras förr eller senare (typ fakturera och stimrapportera, huvva), men ändå..
Dödens död.

Åh, påminner mig om att Anders Eby hade feeling för döden igår på Mikaeli-repet! Ett himla tjat om DÖHDEN och den satsen vi sjöng som hette A death. Väldigt underhållande. Så himla kul rep igår över huvud taget faktiskt! Jag kom hem och var okontrollerat uppe i varv och inspirerad och satte mig och spelade en massor, med inspelning på, och nu har jag typ fyra nya delar till A sailor's wife. 

Vilket också påminner mig om att det känns som att världens synkroniteter har bearbetat frågan om form och ramar för mig hela veckan. Det har kommit på tal flera gånger med lärare eller folk jag bara stött på, eller saker jag associerat till av något jag ser eller något som händer.
Det ligger liksom och processar i min hjärna. Förhållandet mellan musiken och ramarna alltså.
Och mellan musiken och formen, och mellan formen och ramarna.
Och så hur man själv ska förhålla sig till allt det där, mitt ibland form och ram och ton och takt och text och rytm och klang och ram och form.

Har i alla fall även tagit tag i det väldigt tråkiga arbetet med att skriva ut miljontals pedaler på de nya Pangaea-låtarna. För att toppa den i övrigt så inspirerande dagen, liksom.

Nej, celebrate good times istället.


1 kommentar: