Sidor

fredag, november 22

Ee shall flûte

Har haft en fett najs körupplevelse med Mikaeli ikväll. Vi sjöng Rejoice in the lamb, Hymn to St Cecilia, Missa Brevis (pappa, Eva Ekdahl hälsar att "DET DÄR SJÖNG ANDERS DET ALLRA FÖRSTA HAN GJORDE I FYRAN PÅ AF") och Sacred and Profane. Alla sjöng jättefint och Britten är verkligen fab på så sjukt många sätt. Jag hade hemskt roligt. Aaaaah Bm till Eb med G i basen i slutet på Sacred and Profane, then lyyd meen hoos uppe min nooz osv.

Börjar förstå lite mer vad det är för typ av instrument jag skriver Kina-arr för. Det gör inte att jag känner mig mer i fas, dock. Känner typ lite att jag inte riktigt vet vad jag ska prioritera av försöka färdigställa arren för oss och kineserna eller göra mer reprelaterade arr på de andra låtarna jag tar med till vår grupp inför repet på söndag. Och jag är osäker på hur mycket jag förväntas kolla på saker till dess.
På sätt och vis kanske jag måste ägna morgondagen åt att förbereda repet snarare än att färdigställa kines-stämmorna? Det låter rimligt. Har ändå nästa vecka på mig också med de fullständiga stämmorna i övrigt.
Haha, alltså trots att momenten blir färre och färre allt eftersom jag betar av dem är det satans många parallella grejer still going on. Men det ska nog gå bra.

Det har börjat lukta rök i min lägenhet med jämna mellanrum nu igen och det är så sjukt äckligt. Köksfläkten är på 24/7. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det.

Ser fram emot min och Josefs konsert i Flen på söndag. Det är en av de allra roligaste grejerna att göra musikaliskt just nu tycker jag. Vi spelar bara så fina låtar och jag får sjunga dom på ett sätt som jag tycker att det är roligast att sjunga på just nu, och man behöver inte repa och det är alltid så kul att spela och hänga med Josef. Välfärd.


1 kommentar:

  1. <3 Jag gläder mig med dig av hela mitt hjärta <3
    Och vilka minnen! Eva Ekdahl, 4:an i Musikklasserna, musiken.....
    Tack för att du berättar! Synd att jag missar söndagen. Kram!

    SvaraRadera