Sidor

lördag, november 9

All to lart

Från att ha haft en period då jag har kunnat göra lite som jag vill med mina dagar – öva på det jag känner för, skriva det jag känner för, lägga upp dagarna så som jag känner för och inte ha någon tidsmässig deadline som hetsar, till att nu plötsligt ha massor med saker som måste göras igen.Lite tråkigt kanske det känns ändå, men det är väl omväxlingen som gör det, på nåt plan. Hoppas jag.

Betyder i alla fall att världen slutligen kommit ikapp mig och att jag nu, istället för att vara ute och göra något spexigt med mina kompisar, är hemma idag och igår för att jag måste öva, och skriva ett par arr.
Innan vi åker till Kina har jag som tidigare nämnt fyra konserter och två speljobb och allt är med olika program, och i tre av fallen ganska omfattande – vilket gör att det nu är läge att börja öva. Och fixa med och kolla in musiken och repa inför Kina, och repa inför de andra konserterna, och gå i skolan(!?), och styra upp mina jobb som jag då inte kan vara på när vi är borta, och kurserna jag missar. + handla julklappar, och julpynta. Tänker inte komma hem till en opyntad lägenhet.

Ja, ursäkta tjatet. Vi kan i alla fall gemensamt konstatera att jag har tre intensiva veckor framför mig. Finns alltså ingen tid kvar riktigt för att hitta på spännande och spontana saker. Finns heller varken tid eller utrymme för att pyssla med de grejerna man för tillfället känner för att skriva på. Det tycker jag nästan är tråkigare, faktiskt.
Må jag få hålla mig frisk..! Det är det enda jag ber om.

HALLÅ ska inte det här vara tiden i livet då man har tid att öva på sina egna grejer och utveckla sitt sound och testa saker och ha personlig verkstad???? Vad väntar mig då, liksom.. jeez. Det var länge sen jag hade möjlighet att öva sång och verkligen grotta ner mig i något intrikat. Sen kan man i och för sig även ifrågasätta vad anledningen till att jag inte har prioriterat det är… MEN. Ändå.

ÖÖÖÖ bla bla bla jag förstår att det här är helt ointressant.
ni kan titta på bilden istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar