Sidor

måndag, oktober 21

Självömkan

Tycker synd om mig själv.
Skar en chilifrukt och sedan sved mina fingrar i 15 minuter och jag fick chili i ögat. Det sved också. 
Jag har väldigt dålig hy (tack för smink). 
Mina naglar är fula. 
Har mens (straffet för att man är kvinna). 
Andra kroppsliga småkrämpor.
Är fångad i världens jobbigaste dilemma som jag ändå inte kan ta tag i än gällande hur december ska se ut. Ofattbart svårt – varför, varför kommer allt roligt på samma gång? Försöker att inte drabbas av frustration när jag tvingas vänta lite längre. Vill inte alls ta tag i det, egentligen, på samma gång. Fortfarande röd i halsen och försöker minimera sjungandet. 
Väntar på svar. Den eviga ovissheten! Blir trött på mig själv för att jag tänker på det. 
Folk man vill träffa.


Men, försöker att inte vältra mig i allt ovan. Försöker tänka på det positiva.
Lagade en kick-ass rödbetssoppa. Har städat. Hittade ett bra sätt att spela på min senaste låt. Harpan låter fint. Tittade på Grey's anatomy. Tycker hemskt mycket om boken jag läser. Gillar min hatt. Gillar att jag hade kompositionslektion idag och fick stora tomma A3-notpapper med mig hem som jag ska fylla med något som jag sedan ska komponera något symfoniskt utifrån. Gillar att mina orkidéer är extremt blommande och utslagna nu. Har börjat prata med dem för att de är så fina och Liselotte sa att det är bra att prata med sina växter.

2 kommentarer:

  1. haha och det funkar ju! :D Love your flowers.
    btw du e verkligen en riktigt fin vän anna.
    /Lise

    SvaraRadera