Sidor

torsdag, oktober 3

Psykadelisk vissling kommer sällan ensam

Röstmemo är en funktion i telefonen som jag använder extremt flitigt.
Bland röstmemona finns låtidéer, bearbetningsfaser på låtar, lite övning och så inspelade sånglektioner.
Dessa låt- och arridéer ter sig, till kanske 85%, så att jag spelar harpa och visslar. Och vissling i så stora mängder låter ganska sjukt när man lyssnar på det för länge, framförallt när man som jag inte kan vissla med vibrato utan bara väldigt rakt och riktat.

Det finns i alla fall en SKATT i röstmemona för den som någon gång vill hänga ut att jag ibland kan drabbas av en släng av tondövhet. Det låter i alla fall som det när man lyssnar på vissa inspelningar, och en visselton plötsligt skevar ur TOTALT och ofta ganska länge och genomträngande, för att jag just då varit så koncentrerad på något som jag nästan inte kan spela än i fingrarna att jag glömt lyssna/aktivera läpparna. Vet inte om ni fattar, men det låter i alla fall heelt sjukt och lite psykadeliskt.

Idag har jag varit ut till Tyresö och klippt håret. Känns alltid som att man tar tag i sitt liv när man klipper sig. Liksom styr upp sig själv. Passade iaf även på att luncha med Erik som var hemma från skolan så det var mysigt. Hösten är fantastisk där ute. Favoritårstiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar