Sidor

torsdag, oktober 17

Om politik..

Oj det här är första gången som jag faktiskt mår fysiskt dåligt av svensk politik.

Jag brukar inte jätteofta prata om mina politiska värderingar även om de för mig är väldigt tydliga.
Men av att se utdrag ur Reinfeldts tal på moderatstämman i Norrköping just i dagarna får jag lite ångest.
Jag tycker att det är så ofantligt egoistiskt.
Blir typ lite ledsen.

Har svårt att förstå hur man kan tänka att ett samhälle är bättre om medborgarna själva får forma det efter sina handlingar. Folk är varken snälla mot varandra eller speciellt smarta. Man borde sluta tro att det kommer bli bra för svenskarna som grupp om folk får göra som de vill. Hur man kan säga att systemet fungerar om alla är med, när det är så uppenbart att alla inte kan vara med på samma villkor.
Förstår inte hur man kan tro att 200:- extra i plånboken varje månad är mer värt än samhällstryggheten.

Nej, jag blir ledsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar