Sidor

torsdag, oktober 10

Issues!

Alltså HA HA det går bara halvbra med min trioövning.

För det första fick jag efter en ganska kort tid ångest av titeln Stråktrio no 1 och jag kände att "DET ÄR NU ELLER ALDRIG!!!" och det gick inte alls bra hahaha jag skrattar alltså högt åt mig själv.

Problem två blev att jag kunde hålla mig till den givna tonserien i ungefär tre och en halv takt innan en annan ton smög sig in, för att jag tyckte att det lät fint. "men man måste ju få gå på sin inspiration!!" tänkte jag då. Inkonsekvens är mitt mellannamn, hej hej trevligt att råkas.

Problem tre infann sig då jag, efter att ha frångått tonserien, kom på andra idéer vilket gjorde att tonserien, och alltså själva uppgiftens poäng (obs uppgiften ej stråktrio no 1), försvann, och istället blev det ett flöde av idéer som aldrig bearbetas pgs JAG VET INTE tekniska o-chops?? Och otåligheten. Försöket till att behålla något slags flöde istället för att göra något vettigt av idéerna som finns.

okej vi fortsätter.

Problem fyra, inser snart att "det här är verkligen en andra sats". Inte alls som jag skulle vilja att första satsen lät. JA MEN SÅ FINT att jag har en ganska dålig början på en andra sats utan sammanhang.

Problem fem – allt låter likadant, stackars violasten får alltid spela ostinaton. (okej, lite harsh, eftersom jag inte har skrivit så jättemånga takter än men DET KÄNNS I ALLA FALL som att allt är likadant)

Problem sex DET LÅTER SOM SOUNDTRACKS jag blir uttråkad av mig själv

Problem sju – försöker aktivt frångå känslan av enformighet och förutsägbarhet och bakgrund och resultatet blir spasmiska ryck som låter som en sjukt mycket sämre och eventuellt full Prokofiev. Nedknarkad.

Tack och hej.


[ja, jag vet att det kommer bli bra till slut 
är bara lite för o-chopsig på hur man hanterar den här himla ensemblen än så länge
det är okej att suga
jag får csn-pengar för att jag ska bli bättre
vilket jag kommer bli
moahhaha]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar