Sidor

tisdag, oktober 15

Inspirationen kan icke tidsstyras

Känner mig väldigt inspirerad och jag önskar att man kunde pausa livet så att jag skulle kunna jobba på de två harplåtarna jag håller på med och på mitt nya stycke för mig och Johan, fortsättningen på Till Vattnet för sång o fagott. Hör så himla många toner som inte får konkretiseras och det gör mig liiite lite frustrerad. 

Har nån jävla crap i bihålorna som aldrig är varken allvarligt eller övergående. Det ligger liksom något och skräpar som aldrig riktigt försvinner och det stör mig också något fruktansvärt eftersom det gör att jag känner mig känsligare i halsen, även om det tekniska funkar fint i nuläget.

Det ska bli kul att spela mina låtar imorgon på kulturhuset. Insåg att det typ ändå var ganska länge sen, på projektkonserten i vår, som jag spelade så många egna kompositioner på en gång. Det är kul för det som man har skrivit själv ligger ofta ändå så himla nära till hands. Har övat jämförelsevis sjukt lite på de grejerna nu och ändå ligger det så pass djupt rotat att jag tror att det kommer gå bra. Lite intressant hur jag tenderade att vilja hotta upp typ alla arr och spela mer avancerat bara för att jag kan, och att det sedan i samtliga fall har återgått till orginalet av rent smakmässiga skäl – det blev liksom inte bättre av fler toner utan bara rörigare. Sen märks det ju ändå att man kan spela lite bättre rent generellt.

Ska för första gången framföra Walking in Delirium; Dream imorgon (alltså A hundred thousand spiders-låten vilken ni ju på något plan bör vara bekanta med) out of context alltså, utan Reality-delen och utan elektronik och sångare och gitarr och effekter. Ska prova om den kan klara att få stå för sig själv och jag tror ändå att den borde kunna det. Melodin är ganska gullig. 

Ibland kan jag känna att det är saker som jag skulle vilja ventilera men ingen som frågar och därför tar jag aldrig upp det. 
Det är konstigt. Att man kan känna att folk inte bryr sig fastän de förmodligen gör det.

Nu ska jag bara försöka att inte blanda ihop text på verser och sånt imorgon så kommer allt att gå bra.
Sen kan jag väl få skriva tonerna, eller? Om det inte var så att det är gig som är det som händer imorgon hade jag nog skitit i sömngrejen och varit uppe för deras skull.


1 kommentar:

  1. Mitt tips för bihålorna är kortisonspray, receptfritt från apoteket. I think it might work for uuu weeeelllll <3

    SvaraRadera