Sidor

onsdag, oktober 2

Floooooow

Ibland spelar man och tappar liksom greppet om verkligheten. Man inser det inte förrän man slutar spela, och konstaterar att jäävlar där försvann en timme. Det är världens bästa känsla! 
Började spela harpa, hade tänkt spela en liten liten stund bara för att "ha spelat" idag, men sen när jag vände mig om och tittade på klockan hade det plötsligt gått en timme och jag hade ingen aning om hur det gått till. Man hade ju bara inspiration. Man spelar något, så kommer man plötsligt på att det är något annat man vill spela, och man testar sekvenser och punktövar ställen och jammar fritt och ja juste den där låten hur går den nu igen och det låter ju lite som den här grejen som jag har spelat nån gång, osv. 
Flooooooow. 
Men gud vad roligt! Kom precis på att jag hade Fritt Flöde som mantra i mitt huvud på yogan med Wanda idag! Vad lustigt. 
Alltså, yoga med Wanda. Det är enda anledningen till att jag har kvar mitt sats-kort. Har inte lyckats tajma hennes klasser den här terminen förrän idag och det kändes som att jag blev ny-yogafrälst. Dock darrar mina armar när jag lyfter dem (men jag glömde uppenbarligen bort det förut när jag spelade?). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar