Sidor

tisdag, oktober 8

Allt det man inte gjorde

Har tänkt ganska mycket senaste dagarna på de sakerna som man inte gör. Jag har nyligen blivit inbjuden till flera konserttillfällen som jag tackat nej till att delta vid och det känns alltid lite.. lustigt. Man kommer liksom på igen att det där hade jag ju kunnat vara med på men av olika anledningar tackade man nej. 
Tänk om de sakerna fick hända ändå i nån typ av parallellt universum. Då skulle man kunna möta sig själv i den alternativa världen med jämna mellanrum för att se hur det hade kunnat vara om man valt annorlunda. 

Det finns så sjukt många val man gör, hela hela tiden. 
Gå ut eller stanna hemma. Öva eller hänga. Träna eller slappa. 
Vara där eller där. Träffa den eller den.

Vart tar det vägen, allt det som man inte gör? 
Jag undrar alltid vad som hade hänt i den historien. 

Har lyssnat lite på gamla röstmemon från 2 januari och framåt. Det är verkligen coolt att höra hela Neptunus-projektet byggas upp, fragment för fragment, några steg i taget. Veckorna som går, tidsspannet mellan idéerna.Till slut blev det ju i alla fall en helhet. 
Underligt i vilken ordning saker kommer på plats – det man trodde att något skulle bli när man först hittade på det kontra hur det blev i slutändan. Det är lite hoppfullt på nåt sätt att man kan fortsätta ha rinnande vatten i kranen utan att behöva veta exakt vad det kommer bli.

Och mitt i allt detta finns också så sjukt många idéer som inte än fått plats i något som färdigställts. Kommer jag att använda de tonkombinationerna någon gång i något annat? Det vet man inte riktigt. Kanske. Men vad händer med de tonerna annars? Susar de bara ut i etern?
Hur låter musiken i det parallella universumet?

Alla dom sakerna man aldrig gjorde. 
Alla de tonerna som man aldrig skrev.
Allt det man aldrig sa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar