Sidor

måndag, september 30

Studier osv

Ny vecka, nya friska tag.
Har idag hunnit med ett trevligt rep med Rasmus inför vår lunchkonsert imorgon (Vendelsö kyrka kl 12), gemensam då vi gjorde duettversioner på standards och jag och Tippan gjorde en spontanare på All of me vilket blev hysteriskt roligt, i alla fall att sjunga själv.

Hade min andra kompositionslektion med Lars vilket var himla kul och inspirerande, så nu ska jag läsa sjukt mycket partitur och till nästa gång skriva en stråktrio utifrån en given tonserie. Kuuuul!
Fick dock ont i armarna av att bära hem böckerna den "långa" biten. Tänkte att "nu ser det ju ut som att jag pluggar något seriöst".

Men sen kom jag på att det där var inte sant. För även om jag inte sitter på seminarier eller har en massa litteratur att läsa så är det en annan typ av arbete. I slutändan sitter man ändå där till klockan 11 på kvällen och övar. Antalet timmar är detsamma, minst.

Åh på tal om övning. Min harpa. Vet att jag tjatar, men ibland kan jag inte riktigt förstå att den verkligen är min. Jag fascineras av faktumet att jag har lyckats köpa den alldeles själv, för stipendiepengar som jag fått tack vare musik som jag har skrivit. Att jag liksom äger den alldeles bara jag, och inte har fått hjälp av, säg, mamma och pappa. Jag blir så stolt över mig själv när jag kommer på det. Och glad såklart eftersom det är så himla fantastiskt att spela på den och det bara låter bättre och bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar