Sidor

tisdag, september 10

Spela, sjunga, skriva etc.

Åh idag har vi precis börjat sjunga de mest episka Britten-verken med Mikaeli och det är sjuuukt najs för Britten är så himla kul att sjunga.

Annars har jag inte mycket att säga. Jag blir trött av att sitta i ljusgården i 40 minuter pga folkmängden. Dock hade jag en trevlig "efter maten-kaffestund" med Viktor och Hallby som kom förbi en kortis. Det var väldigt mysigt.

Det är kul att ha sånglektion. Det är kul att sjunga. Det är även kul att spela harpa.

Och jo förresten, jag har varit en duktig student idag och gjort en grepptabell över alla toner på varje finger upp till trettonde läget på fiol. Det var ganska tråkigt, men jag kände ändå att jag ansträngde mig lite för konsten. Bara cello, viola och bas kvar ehhhh men då behövde man bara göra upp till nionde läget tydligen.

Längtar lite efter höst-hösten nu, så man kan få ha lite lite mer fina kläder på sig och känna lite mer krispighet i luften. Krispi krisp.

Och jo, sista: jag rekommenderar alla att prova realtidsdiktande! Det är sjukt roligt. Man skriver alltså en dikt i realtid och skriver precis det allra första som faller en in i huvudet, vilket ibland kan bli helt sjukt. Som en övning i att bejaka sin hjärnas impulser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar