Sidor

måndag, september 23

Och fräls oss ifrån sjukdom

Man ska aldrig bli sångare. Det enda man gör är att oroa sig över när man kommer bli sjuk, tills man blir det då man oroar sig över att man är sjuk och hur man ska lösa sina sångmässiga åtaganden ändå. Önskar ofta att alla människor som är sjuka eller håller på att bli sjuka stannade hemma/höll sig på ett jävla avstånd. Men det är inte så snällt att önska så, jag blir ju också sjuk i bland och måste trots det vistas bland människor. Lite respekt kan jag önska ibland dock, faktiskt. Eller att folk som är sjuka kan komma ihåg att de är det innan jag kramar dem. Dock svårt att säga om det skulle hjälpa mig egentligen, sjukdomen tycks ju lura bakom varje hörn trots att man undviker den så gott man kan.
Nej, jag har inte blivit sjuk, men har haft nån sorts bugg i systemet sen vi var i Trondheim då en massa folk var sjuka. En sån där obehaglig känsla av att man mår bra, men ändå är det något som inte funkar. Man blir lite sämre sångmässigt, slöare i hjärnan. Anyhows. Lång utläggning för att komma fram till mig poäng: lite lite synd om mig eftersom det aldrig bryter ut och aldrig blir bättre och jag har konserter varje vecka så det finns ingen tid att ligga hemma och vila, och fixar man konserterna blir alltid lektionerna lidande för jag fixar inte att sjunga så mycket som i vanliga fall. Inga sånglektioner den här veckan, får vara tyst imorgon på kören, mesa på repen. Har bytt tonart på några låtar till på lördag som inte alls är lika svävande men mer realistiska. Vore tråkigt om rösten plötsligt inte skulle hålla liksom. Tråkigt är det som det är hela grejen.

Har i alla fall en del roliga konserter framöver.
På lördag m Josef i Hjorthagens kyrka. Nästa tisdag lunchkonsert m Rasmus i Vendelsö kyrka. 10 oktober ska jag spela och sjunga själv på STIM's 90-årsjubileum, det blir episkt. 16 okt lunchkonsert själv på Kulturhuset i samband m Sthlm Jazz.
Sen i november kommer bl.a. två trevligheter som att jag och harpi får dela kväll med Rigmor Gustafsson på IMPRA's Klubb Lupino den 20e på Kägelbanan, och den 27e spelar Pangaea på Fasching.

Fab! Konserter är ju oftast lite roligare än jobb-gigs.
Och nedan fortsätter vi temat: episka höstbilder.
Älskar hösten. Älskar min persikorosa trenchcoat och ankelbootsen i samma färg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar