Sidor

söndag, september 8

Och doften av din pandadräkt...

Heeej

Har haft det himla fint på körturnén. Väldigt komprimerat leverne – känns som att jag har upplevt saker för många fler dagar än vad som faktiskt gått.

Jag har insupit det svindlande landskapet som man passerar under bussresa mellan Östersund och Trondheim. Man förstår inte riktigt hur vackert det är.

Vi var även och hälsade på i Vilhelm Peterson-Bergers hem Sommarhagen i Frösön, och där var det också otroligt vackert. När man stod på hans balkong och blickade ut över skogen och över sjön blev det väldigt uppenbart vad hans sånger handlar om.

Nidarosdomen var fantastisk. Har varit där en gång när jag var liten men mindes inte mycket mer än att jag varit där. Atmosfären, och de vackra fönstrena som lyser i färger när solen ligger på. Det var verkligen episkt att sjunga konsert där. Gullig stad, Trondheim, som ser ut som ett nordiskt Venedig. Kör-öle(r)n(a) var god(a) men som allt annat i Norge satans dyrt!!
Dagen efter sjöng vi på en stor pilgrimsmässa vilket var väldigt fint för att så mycket människor, ca 1000 i kyrkan, samlats i samband med att ha gått på den återinvigda pilgrimsleden.

Anyhows, det var en mycket fin resa och jag är nu mycket trött pga för få timmars sömn och intensiva, roliga dagar. Nya intryck!
Nu börjar verkligheten igen.

Från P-Bs balkong

Ankomst till Nidaros


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar