Sidor

torsdag, september 12

Jungfrufärden

Är sjuuuukt trött
Undrar hur många steg jag har gått idag.. hysteriskt många!
Men det har gått bra allting, tack för det. Första konserten med nya harpii <3<3 det kändes väldigt fint. Och att konserten var kul att göra, och var välljudande, var också ett plus. Försökte få Josef att förstå att det är extremt roligt att byta ut "doften av din andedräkt" i ett körstycke som han aldrig har hört mot "doften av din pandadräkt". Han fattade inte, så jag fick skratta för honom med.

Jobbade även på en kontrabaskonsert i skolan som var väldigt bra. Mitt nya jobb äger, som sagt.

Imorgon tänker jag unna mig själv en lugn-inte ställa klocka-äta vad jag vill till frukost, långsamt – morgon eftersom jag måste spela på lördag. Vilket det för övrigt känns lite bättre med nu. Tror att det är när det blir overload av praktiska issues som allt känns jobbigt och motviljan är stark.

På min Gun-Britt-lektion i onsdags fick jag ännu en aha-upplevelse som jag är övertygad kommer ta mig till nästa steg i utvecklingen av min röst och dess funktionalitet, så fort jag har fått lite bättre grepp om vad som händer. Har liksom kommit till ett läge då jag måste gå tillbaka till ursprungsrösten och förstå den på ett nytt sätt för att kunna ta mig vidare. Väldigt intressant, måste jag säga.

Längtar verkligen efter hösten. Kom igen nu september, blomma ut! så att säga. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar