Sidor

onsdag, september 11

Endast för pengarna

Jag längtar till på söndag,
mest för att jag då är klar med ett mingelgig jag har på lördag som jag inte alls ser fram emot speciellt mycket.

Det är verkligen det mest irriterande molnet på en annars klar himmel den här veckan, och det löjliga är att det egentligen inte är så speciellt jobbigt. Bara ta med harpan och gå dit att spela, typ, men tanken på att kolla in de grejerna och bara tanken på grejen och att liksom "vänta ut" de två speltimmarna då gör att jag blir sjuukt oinspirerad och trött. Hemskt. Varför är det så.
Kanske lite är också grejen att det kommer ta halva min lördag, och det är inte direkt så att jag har möjlighet att som kompensation ta halva fredagen till helg.
Nog för att mitt schema är slappt, men man har ändå saker man måste göra, toner man måste öva.
Blir lite trött av att spela harpa ibland. Energin som går åt att omedvetet fundera på praktiska issues. Det är inte roligt eller givande på något sätt, bara irriterande.

Och plötsligt har det börjat ploppa upp rätt mycket skolarbete också. Det blir liksom ganska så mastigt med läxor, med två sånglektioner där man alltid får så jävla mycket läxa, gemensam sång då man alltid måste förbereda en massa, individuella kompositionslektioner. Sen kommer visst scenisk interpretation från och med 24 september också. Och så fullt av konstiga schemakrockar i period 2 – what up med det liksom.

Och hela det här inlägget är liksom bara en ursäkt för att inte återuppta harpövandet. Jag vill inte beta av lördagens låtlista mer.
Hur blev det såhär redan nu???
Äsch egentligen är det nog bara oviljan för det dära himla lördagsgiget. Jag gör det helt seriöst endast för pengarna.

Mjäk mjääk. Som att jag har det svårt egentligen.

Imorgon har jag och Josef lunchkonsert i Stora Sköndals kyrka kl 12:15.
Det enda jobbiga med det är åter igen det praktiska. Lol.
Om jag ändå hade nån sorts anordning så att jag kunde lasta själv. Det är alltid det som är problemet.

Nu har jag legat på soffan i en timme det här funkar inte.
Hejdå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar