Sidor

tisdag, september 3

En sommar, 2013

Så blev det september och sommaren är officiellt slut. Nalkas gör min favoritårstid den tidiga hösten, men först kan vi blicka tillbaka lite på de senaste tre månaderna.

Den här sommaren har varit helt grym, en av de allra bästa jag haft. Det har liksom varit verkligt fint utan att vara speciellt spektakulärt – bara den där så väldigt efterlängtade ledigheten, och så solen, Sverige, tonerna, människorna.

Bodde främst i Tyresö och upplevde olika platser i vårt avlånga land. En annan random detalj är att jag aldrig tidigare har smörjt in mig så noggrant och med så hög solskyddsfaktor, och jag har, därför, nog aldrig lyckats få så mycket ihållande brunaktig färg som denna sommar (vilket kanske säger mer om hur mitt pigment är iofs..).
Några highlights, för mitt eget minnes skull:

* Stipendieutdelning



* Midsommar på Annas land i Kungsör (träffade helt random Torbjörn Gulz, då jag inte hade byxor på mig!)





* Roadtrip med urvänner till Jossas land i Gävle



* Konserter med Josef



* En sväng till Gotland med pappa och gänget




* En vecka på Espresso House i Täby, det räckte..



* Episk slottsparkspicknick, det enda som fattades var att de andra som var där inte var tillräckligt fint klädda



* Rep och konsert med sångarvännerna





* Sprang en väldans massa i skogen. Blev ormrädd. Kom över det.


* SEMESTER! Då var det fest!!







* Spontantripp ner till Ekestad utanför Kristianstad



* Hann vara ovanligt länge på landet, vilket var underbart fint

Viktor och Ugglan.

* KÖPTE MIN HARPA!!!!



Slut!
Det har varit sjukt najs. Har även, bland annat, hängt betydligt mer än vanligt med min bror.
Han är himla gullig <3



Ja så var det. Glöm inte hur bra det var, och hur fett det är att vara ledig!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar