Sidor

söndag, augusti 18

Min vän och jag

Alltså, efter gårdagens inlägg är det ju svårt att tro att jag även igår kväll var ute i natten, med kära Astrid som huvudkompanjon, flankerad av andra trevliga personer. Inte lika sent dock, tack gode gud. Ironin i att vara bakis tills man börjar dricka igen. Min röst mår idag mycket dåligt men jag har i alla fall inte varit bakis så dagen har inte varit menlös trots att den varit lugn. Skillnaden ligger på nåt sätt i huruvida man kan njuta av de stillsamma aktiviteternas existens än när man bara vill krypa ur sitt eget skinn.

Hade nån sorts ambition att åka in till lägenheten och städa på kvällen, men istället började jag byta bassträngar och en c-sträng på min harpa (MIN harpa! Kan inte säga tillräckligt många gånger) och sen var det plötsligt väldigt kul att spela och plötsligt gick tiden och hej och hå och jag och mamma jammade dubbelharpa i mixolydisk drömvärld. Tycker verkligen så himla himla mycket om min harpi. Har dock, pga mitt obefintliga övande senaste två veckorna, fått en blåsa på fingret att matcha med de två helt sjuka deformationerna som jag har på mina båda lilltår efter skorna i torsdags.
Asså det är ändå väldigt najs att bo hemma och vara nära sin familj. Har haft sjukt bra samtal med mamma senaste veckan.

Imorgon tänker jag att det ska bli lite mera liv och rörelse. Typ äntligen springa, till exempel. Och så ska vi ha födelsedagsfika för pappa som fyller år. Fint.

Sommarens slut närmar sig och jag är på sätt och vis inte riktigt redo än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar