Sidor

tisdag, augusti 6

Livets skönhet och ungdomens levnad

Vilken vecka. 
Först tre fina dagar på landet. Därefter in till stan för att gå ut och leva loppan med det här glada gänget nedan + lite utökning under Pride, och det var sjukt kul och på alla sätt en episk utekväll. Trötta och glada i hågen lämnade vi sedan vakenheten hemma hos mig klockan halv 7 på morgonen.


Dagen efter var det allt för soligt för att det skulle kännas riktigt bra.
Av en plötslig impuls fick jag för mig att åka ner till Ekestad där mamma var och spelade på Brantelidarnas kammarmusikfestival. Hade inga grejer eftersom allt var på landet, så jag köpte det enda jag skulle behöva (tre par trosor, en bikini, solkräm) o satte mig på tåget. Där nere var allt sjukt fint. Världen var vacker och varm, jag hörde ljuv musik och träffade så många underbara människor. 
Har blivit sjukt mycket bättre på att förstå danska och har även spelat monopol på danska ("MATADOR"). Simmat i 25-gradigt vatten, åkt roddbåt, förlorat i kina-schack, legat på en brygga, spelat gitarr, blockflöjter, dragspel och mandolin (fick dock inte spela på stradivarius-cellon konstigt nog... bara med) etc.
I alla fall. Sjukt bra, och lite tråkigt att åka hem igår eftermiddag. 


Nu: tillbaka till ursprungsplanen och landet! Här är världen också väldigt fin och vi åker båt till en ö där man kan plaska i sandstrand, ligger i hängmattan och badar på badberget. En vecka till i alla fall.

Mycket YOLO-leverne senaste fem dagarna. Man får passa på.

2 kommentarer: