Sidor

söndag, augusti 11

In this life who did you love beneath the drifting ashes?

Imorgon ska jag åka hem. Åtminstone hem till Tyresö. 
Börja den delen av sommarens planer som involverar "rensa bland grejer".
Det är dags nu att komma ur den hära, om än väldigt fridfulla, kolasega dvalan jag befinner mig i. 
Den annalkande rastlösheten, som lurar bakom varje hörn, gör att jag under dagarna har skrivit typ fem A4 (med hopklämd handstil) text som jag nu ska börja skriva om på vers. Finns en poäng med att känna rastlöshet.

Det bandprojektet som jag skulle vilja jobba med i höst involverar några nya arr på gamla låtar, men inte nödvändigtvis nya kompositioner. Skulle vilja utnyttja det som redan finns på ett annat sätt. Det gör i alla fall, mycket inspirerande nog, att jag kan skriva vad jag vill som inte behöver ha med det att göra. Moahah!

Det här som jag håller på med nu känns, i utförandet, ganska likt ett par av mina lite tidigare grejer, typ Box of secrets och Now and forevermore för den som har koll. Det där med att frigöra sig från minutbegränsningar och berätta genomarbetade historier som sträcker över flera lager och förlopp.
Befriande, minst sagt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar