Sidor

måndag, augusti 19

Imorgon är en annan dag

Satfläsk, jag har spelat sims i många timmar. Pinsamt. 
Eller va, för vem? 
Ja okej, det är väl inte den aktivitet jag stoltserar mest med men med tanke på hur extremt sällan det händer måste det väl ändå vara chill. Å andra sidan, varför känns det så extremt mycket bättre att säga att man har läst en bok? Kanske för att det känns mer intellektuellt stimulerande. Fast att spela sims är ju, vilket är det som kan kännas töntigt hehe, ändå kreativt på nåt sätt. Man kan röra om i sin sociala gryta på ett mer radikalt sätt än vad som annars är möjligt. Anyways. Jag har spelat sims, det är ett tecken på ledighet vilket i sig är bra och imorgon är en annan dag och en ny vecka då jag skulle kunna ta mig ur de senaste dagarnas våldsamma ledighetsmanér. 

Idag kunde jag springa igen och det var fantastiskt.
Träffade fina familjevänner som man inte ser så ofta på pappas födelsedagsfika.
Måste ställa tillbaka min inte helt framgångsrika dygnsrytm. Det är så jobbigt.
På landet kände jag mig i kreativt flow men senaste veckan har det bara runnit ut i sanden för att jag gjort så mycket världsliga saker. Vet inte om jag gillar det egentligen. Eller, det känns lite tråkigt. Å andra sidan har jag haft väldigt kul och det är väl kanske det viktigaste i sammanhanget.

Skolan börjar liksom inte förrän om två veckor och ändå känns det som att jag med de sista krafterna klamrar mig fast vid de återstående dagarna som en drunknande vid en livboj. Det är nånting som känns obehagligt verkligt med att flytta hem, som att man accepterar vardagen igen. Och jag vill helst hinna städa klart innan jag flyttar hem vilket gör att det blir blandade känslor. Najs att få fint, najs att bli klar. Då kan jag flytta hem. Vilket jag vill göra – sen!
Men äsch, det är inte så farligt. Egentligen är allt frid och fröjd. På något sätt är det befriande att just det är de största problemen som hjärnan känner att det är viktigt att noja över. Kunde varit betydligt värre, liksom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar