Sidor

onsdag, augusti 14

I almost forgot about you for a day. Almost.

Stark känsla av ut med det gamla och in med det nya, dock vet jag inte riktigt varför.
Förra veckans totala lugn har gjort att jag nu har kommit in i världens fixarflow. Lägenheten ser heeeelt sjuk ut men det måste väl bli värre innan det kan bli fint på nåt sätt.. lådor överallt, alla väskor ligger på golvet för de ska byta plats, böcker i påsar som ska till vinden, tavlor som ska bytas mot andra tavlor som låg i en låda i källaren, rensade redskap i köksskåpen, utbytta serviser, osorterade noter, osorterade kläder. Kaos.
Men det känns så himla bra att ta tag i det, för det är bara en massa moment som jag har låtit vara under lång tid utan att orka göra något åt för att det inte varit akut. Till slut blir det nog fint.
För övrigt rensade jag även handfatet idag och för den som inte har gjort det kan jag meddela att det är fruktansvärt vidrigt, utan att gå in på detaljer för allas skull.

Har alltså även sen jag kom hem rensat ur sjukt mycket grejer både hos mamma och pappa. Liksom tittat i såna där lådor som man bara har lagt saker i som man verkligen inte vet var man ska göra av. Sjukt jobbigt, extremt skönt att vara klar. Bara 40 tusen miljarder saker kvar att göra hemma sen är fulländningen här.

Förlåt för att jag skriver om städning. Det är inte intressant. Å andra sidan, whatever.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar