Sidor

lördag, augusti 24

Hjärnans logik

Okej jag har grejer att göra som inte är jätteroliga, typ som att ladda upp lite klipp från min och Josefs konsert på youtube så att en annan kyrka kan få som referens.
iMovie är ju som de flesta gratisprogram i apple en "inkörsport till tyngre droger" som min mom-lärare Robert så fint uttryckte det. Alltså är det inte helt hundra för att de vill att man ska vilja köpa finalcut, vilket man ju vill.
Så. Med denna ljuvliga väntetid på att programmet ska lagga, bugga och allmänt inte fungera väljer jag att i första hand exportera en film med lätt uppitchat smurfljud för att det lät fruktansvärt roligt, istället för att exportera en normal film.
Hur tänkte hjärnan där?
Blir i alla fall fruktansvärt frustrerad av att ha lagt så sjukt lång tid på något så sjukt tråkigt som felsökning i ett himla idiotprogram, helt utan att nå målet. Nu orkar jag inte mer. Det får bli imorgon.

Idag har jag varit med mamma och mormor på SVTs kostymförråd och, förutom att leta 40-talskläder till ett av mammas gigs vilket på något sätt var syftet, prova diverse roliga hattar. Det var roligt.
Kostymförrådet är helt sjukt!! Och fantastiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar