Sidor

onsdag, augusti 7

Där sitta stjärnor små



Det finns så många fina toner i världen. Rätt många fina ord också. I kombination är de som bäst.
Idag har jag funderat på lite konstiga saker, som personlighetsdrag i kombination med naturligt urval. 
Rider på inledningen av en kreativ våg nu, förhoppningsvis av samma kaliber som flödet jag drabbades av under typ en och en halv månad i våras. 
Nästan helt ensam på landet kan man höra många grejer i och utanför huvudet. 
Sa jag att jag slog huvudet i marken när vi var påväg hem i torsdags? Jo det är sant! Det sa kras i öronen, och jag tänkte att såhär låter det nog när man trillar av en cykel utan hjälm. Har mått bra sen dess dock, så så farligt kan det nog inte ha varit. 
Fick Newton snilleblixten, insikten, om jordens gravitation av själva smällen då äpplet föll i huvudet? Hoppas det. I så fall kanske jag har god chans på en, något försenad, världsomvälvande insikt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar