Sidor

måndag, juli 22

The most wonderful picnic of the year

Med hjälp av stor överkonsumtion av hasselnötslatte och jordgubbsfrapino överlevde jag sommarens mest "normala" arbetsvecka. Det är kul att göra något annat på sätt och vis, jag gillar verkligen kaffe och att göra det!, men samtidigt väldigt skönt att det är över. Egentligen vill man liksom göra annat som känns mer värdefullt i längden.
Nu är det en vecka kvar av att göra saker och sedan blir det SEfuckingMESTER i augusti. Tycker faktiskt att jag har förtjänat det, trots att sommaren i övrigt varit förhållandevis lugn.

Igår kan jag för övrigt nämna att jag hade en fantastisk söndagspicknick med mina kära Anna och Astrid, ordnad som överraskning av mig och Anna som födelsedagspresent till Astrid, vid Tyresö Slott. Att få sitta i slottsparken i fina klänningar med hatt och picknickkorgen kändes som taget ur Downton Abbey eller något liknande, vilket även var målet. Vi hade mackor i små fina paket med smörgåspapper, pannkakor, melon och vindruvor, kladdkaka med frosting, äppelcider, te och choklad. Solen strååålade vackert och vi hade även med oss min portabla högtalargrej, som jag vanligtvis har i köket hemma, så att vi kunde spela diverse blandad, lämplig picknickmusik – downton abbey-soundtracket, impressionistisk musik, Sting-mys, och lite Vivaldi rätt som det var. En fantastiskt fin dag, som på kvällen avslutades med att jag och Astrid repade med Viktor och Erik. Dom är också så himla fina. Shit, ibland chockas jag över hur fina människor jag känner.



Bor i Tyresö nu igen vilket är väldigt najs på alla sätt. Har konstaterat idag att det kommer att bli ett projekt att flytta hem till stan igen sen till skolan börjar. Så sjukt mycket kläder och grejer utspridda i två hus.

2 kommentarer: