Sidor

måndag, juli 1

Sommaren behandlar mig väl

Hej gänget.

Den här sommaren har varit så himla bra hittills och jag tror verkligen på fortsatt framgång. Idag har jag tänkt rätt mycket på förra sommaren, då jag hade kul väldigt ofta men ändå alldeles för mycket inplanerat och för mycket som jag behövde eller kände mig tvungen att göra. Om man tänker tillbaka på våren känns det som att det är omöjligt att lära sig att man inte vinner på att ha för mycket att göra, men det gör att jag samtidigt misstänker att det är någon typ av yttre, okontrollerbar dragningskraft som gör att man hamnar där gång på gång.

I alla fall, efter att ha bott i Tyresö i nästan tre veckor med undantag av att ha varit på Annas och Bos land var jag förbi hemmet på Öfvre idag, vilket kändes exotiskt och lite underligt. Det är ju lite konstigt att komma hem till sig själv och inte ha sina grejer där. Fick extremt starka flashbacks till sommaren förra året vilket också gjorde att jag har funderat lite över den idag.
Som sagt, den var trevlig, men jag hade för mycket att göra och jag kan inte komma ifrån att jag innerst inne inte gillar att vara i stan när det är sommar och sol. Behovet av närhet till naturen gör sig påmint, och bara en sån grej som att jag gärna spenderar all tid av avslappning eller administrativt arbete på altanen blir uppenbart. Kan känna mig lite instängd i en lägenhet som jag vanligtvis tycker så himla mycket om.

Tänk vilken tur det är, har jag tänkt då idag, att man kan få båda delar! Att jag kan ha världens bästa plats att bo på under skolåret eller då jag ska jobba, och ändå har möjlighet att komma ut till trivsamma villaområdet och hänga med familjen när andan eller värmen faller på.

Den generella statusen just nu och för passerade och följande dagar är en oerhört bra blandning av:
öva harpa och sång, göra lite arr eller versioner
memorera texter på vad som känns som hundra verser psalm och annat
springa i skogen
göra liiite lite mailjobb och liknande
sova länge
och dessutom hinna läsa Northanger Abbey på altanen.

Bra arbetssituation.
Sommaren behandlar mig väl.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar