Sidor

tisdag, juli 9

Saker man tänker att man ska lära sig

Idag har jag börjat läsa orkestreringsboken, som jag använde förra läsåret inför blåsarren till Neptunusprojektet, från början. Kändes på något sätt som startskottet till den kommande perioden av framtida studier.
Under nästa läsår skulle jag nämligen verkligen vilja sätta mig in i konsten att orkestrera. Vet ännu inte vad jag har fått för kurser i skolan men jag tänker att jag nog skulle kunna göra det till en viss nivå på egen hand. Läsa boken, göra en massa övningar, arrangera diverse melodier för diverse sättningar och i slutändan se till att verkligen få ett hum om hantverket.

Har avlägset börjat se fram emot hösten igen. Inte så att jag vill skynda på tiden dit, nej nej sommaren är härlig, utan mer att jag förutom att njuta av sommar och sol kan se fram emot att under hösten kunna hitta struktur nog att sätta mig in i saker av egen lust igen. Bra förändring. När man har så mycket att göra som jag hade under våren kan man tappa sina visioner. Nu är de tillbaka igen.

Imorgon spelar jag och Josef igen i Djurgårdskyrkan kl 14:00. Ska bli kul!
Har för övrigt ringt samtal till både handelsbanken, tullverket OCH skatteverket idag. Duktig Anna. Tänk att något så enormt roligt som att köpa en harpa kan vara så väldigt omständigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar