Sidor

torsdag, juli 18

Det där med stan och sommaren

Igår var det helt sjuuuukt lugnt på jobbet mellan typ 12 och 15 så då hade jag för ungefär tredje gången i min historia på EH ingenting att göra. Det var skönt, om än lite långsamtgående. Hade till och med tid att göra sjukt många misslyckade försök till att ta en bild på mig själv. Man var liksom tvungen att tajma med att ingen skulle gå förbi precis just då eftersom det skulle sett sjukt ut. 

Jag och Anna åt middag igår vilket var himla mysigt även om båda var väldigt trötta. Idag börjar jag inte jobba förrän vid 15 och solen panikskiner och jag känner mig fångad i min lägenhet. Detta, inser jag, är precis varför jag inte vill vara i stan på sommaren. Man har liksom inte riktigt någonstans att ta vägen känns det som, för än är det skugga på innergården och att gå till humlan blir ett litet projekt, och det är ju inte riktigt najs för någon att sätta sig i bikini på en bänk..
Hade velat springa idag men känner dels av en liten bugg i systemet som jag hoppas inte ska urarta, och dels är jag rädd att jag ska bli överansträngd och få ont i smalbenen som förra sommaren då jag jobbade. Man står upp hela dagarna på jobbet och då blir benen trötta om man inte är van. 
Lol, nu låter det som att jag har jobbat hela sommaren när det egentligen har gått två dagar. Well o well. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar