Sidor

onsdag, juli 17

Att knega

1 av 5 arbetsdagar överlevda och än känns det här med kaffe som en rätt kul grej. Ber för vackert väder fram till på lördag då det gör att ingen människa, eller i alla fall mycket färre, vill vara i Täby Centrum och alltså är tempot på de kaffesugna väldigt lugnt ofta.
Till fördelarna med att jobba på Espresso House i täby kan vi lägga den mer eller mindre obegränsade tillgången på så himla najs kaffe, att det alltid blir lite kvar i frapinomaskinen så att man kan överleva en dag på frapino-slattar och kaffe, och att det i alla fall igår var tillräckligt lugnt för att jag skulle hinna notera att alla snubbarna som jobbar inne på Tiger som ligger precis bredvid är sjukt snygga och inte verkade ha något att göra.
Till nackdelar hör att jag innerst inne inte är någon bra arbetare, eftersom känner fruktansvärd motvilja mot att vara på en plats mellan ett visst antal timmar som jag inte har valt själv. Inte för att det inte är fler som inte gillar att jobba, men det gör i alla fall att jag blir övertygad om hur optimalt anpassad jag är för att jobba som något annat, t.ex. frilans. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar