Sidor

fredag, juni 7

Ted Gärdestad-stipendieutdelning som sagt

Baboo
Himla fin utdelning igår, Edsbergsparken var så fin att jag höll på att smälla av. Värt att gå på Edsberg bara därför.
Jättekul att träffa Josef som visade sig vara ungefär världens roligaste person. Jättekul att få träffa Kenneth Gärdestad som har skrivit alla texter på alla odödliga låtar. Jättekul att få träffa alla andra involverade (även om jag måste säga att jag var socialt uttröttad när jag kom hem..!).

Det var även väldigt rörande att få höra motiveringen! Jag är ju fortfarande lite förvånad över att jag fick det där stipendiet eftersom jag skickade in så konstiga saker – åtta minuter harpsångjazzpop i 7/8 med ett långt visselsolo, fem minuter homofon fyrstämmighet och sen sex minuter datorpop med en evigt lång form, regnbakgrundsljud, ett hysteriskt brus-break och körmattor av samma röst.



Såhär glada var dom som var där och tittade på utdelningen och Janne Schaffer band som vi även sjöng med, och Sollentuna gosskör som sjöng jättefint. Upplevde total bag då de spelade Maja min piraya och Zvamp.


Såhär glada var vi!


Episkt tillägg till väggen.


Vilket gäng! Kenneth Gärdestad, sjukt fett att träffa honom, Josef, jag och Douglas Carr som representerade SKAP, delade ut stipendiet och även satt med i nämnden. Fett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar