Sidor

torsdag, juni 13

Regnet spolar bort förfallna drömmar, ger dig tid att laga trasiga sömmar

Igår träffade jag fyra vackra och väldigt glada studenter! Så himla fint! Lilla polon och jag gjorde Mottagningsresan och hann prata med alla allt för kort tid, men jag är ändå så väldigt glad att jag fick träffa dem! Först hos Anton i Spånga, Helena i Bromma, Viktor på Kastellholmen och sist Helena ute i Tyresö. Så himla mysigt och jag är övertygad om att alla deras liv kommer att få fantastiska fortsättningar nu när de är "fria" att lägga upp dem på valfritt sätt.

Idag hade jag tänkt ligga och sola hela dagen men det blev svårt eftersom det har regnat.. Har nu, förutom att slappa, försökt ta tag i filmen från Neptunus-konserten som jag motvilligt har tittat på och tack och lov inte känt någon ångest vilket man skulle kunna göra ibland. Det känns bra! Har lagt ungefär ett år på att försöka få in filerna i iMovie dock vilket är uttröttande trots att man bara måste vänta på att saker ska överföras och bearbetas.

Nu precis nyss har jag roat mig med att harmonisera psalm 74 vilken visade sig vara världens fynd!! Sven-Erik Bäck tolvton när den är som spexigast i psalmformat. Jag älskar grejen när man spelar melodin och tycker att den är sjuk, sen börjar man sätta ackord och se strukturer och plötsligt går man runt och sjunger på den i sitt huvud och tycker att det är det mest logiska i världen. Vill skriva ett arr på den, alternativt tvinga Josef att vi ska spela den på våra duokonserter men är osäker på om det kommer att gå hem i stugorna..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar