Sidor

tisdag, juni 4

På en båt

Världen, what up
Har varit på en stor båt i nästan ett dygn och utvärderat saker såsom New Sound Made och hängt med lärarna. Har ätit buffé tre gånger och druckit ett par cocktails. Vaggats av havet och sovit lite för lite. Nu känns det som om hela världen gungar vilket inte alls är en behaglig känsla. Jag hoppas innerligt att den ska försvinna så fort som möjligt.
Är så trött att jag skulle kunna somna men måste gå till skolan och spela lite harpa för att inte denna dag ska vara fruktlös. 


Inatt drömde jag att jag hade konsert i en amfiteater ute i mörkret. Jag hade skrivit fritonal musik för fyra sångare och några stråkar men publiken stod i vägen för stråkarna så de hördes inte. På programbladet var ett avancerat fotomontage av bilder på Joakim Milder, i olika fade-effekter. Alla tyckte att det var en fantastisk idé, inklusive jag själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar